Kenali Karakter Anda Melalui Bentuk Jari Kaki

Kebiasaanya kita membaca keperibadian setelah lama mengenal seseorang. Namun begitu,  kadang kala kita selalu ingin membaca personaliti orang dengan cepat. 

Sebenarnya kita dapat membaca karakter seseorang melalui bentuk tubuh badan dan anggota tubuh.  Mulai dari bentuk wajah, mata, gigi, tangan malah bentuk jari kaki juga boleh menggambarkan karakter seseorang.


1. Bentuk Kaki Romawi

Bentuk kaki Romawi adalah bentuk kaki yang paling sering dijumpai. Bila anda memiliki bentuk kaki seperti ini ia bermaksud anda seorang yang suka bersosial, mencintai sesama dan suka mencuba perkara baru. Anda akan mudah berkembang di dunia bisnes dan selalu menjadi pusat perhatian.


2. Bentuk Kaki Petani

Jari kaki yang sama rata dari ibu jari hingga kelingking yang menyerupai bentuk kotak biasanyya dimilik oleh orang yang tenang dan penuh perhitungan. Mereka tidak ingin nampak menonjol tapi orang ini sangat handal dan konsisten.


3. Bentuk Kaki Yunani

- Orang yang membentuk jari telunjuk lebih panjang dari ibu jari biasanya akan memiliki kesukaran ketika membeli kasut. Karakter orang yang memiliki kaki jenis ini adalah seorang yang bersungguh-sungguh dan sentiasa berfikiran optimis.

- Jika jari kedua kaki anda lebih panjang dari ibujari kaki anda, hal ini menunjukkan anda akan mempunyai banyak rezeki dan banyak teman-teman di sekitar anda. Anda melihat orang lain dengan hati yang baik, begitu banyak akan berbicara baik tentang anda. Tetapi anda harus bekerja keras untuk mempertahankan gaya hidup anda semakin boros.


4. Bentuk Kaki Memanjang

- Warna jari kaki anda tidak boleh hanya menunjukkan keadaan kesihatan anda, juga boleh menunjukan potensi anda untuk kekayaan. Jari-jari kaki yang susu putih dan telus cadangkan anda akan memiliki kehidupan yang stabil. jari-jari kaki kelabu cadangkan anda akan memiliki kehidupan yang sukar. Warna kemerahan Namun yang terbaik adalah, yang menunjukkan seseorang itu kaya dan sukses.

- Jika jari anda lebih kecill jika dibandingna dengan tapak kaki itu beerti anda pandai menyimpan rahsia. Anda juga seorang yang gila-gila dan mempunyai mood yang berubah-rubah.

5. Bisa merenggangkan Jari Kaki

Jika jari kaki anda boleh direnggangkan seperti gambar diatas, ini bermaksud anda suka menentang. Anda seorang yang mudah bosan, sukakan cabaran dan sentiasa ingin melakukan hal baru setiap hari.


6. Tidak Bisa Merenggangkan Jari Kaki

Keamanan dan keteraturan sangat sinonim dengan anda. 


Sumber : Vivo.co dan Sinar™️

Comments

Popular posts from this blog

ILMU TAYAR

PENGALAMAN SEMASA MENGAMBIL VAKSIN